Minuman Kesihatan

Views
K-Liquid Organic Spirulina

K-Liquid Organic Spirulina merupakan suplemen kesihatan yang menakjubkan untuk kesihatan, sebagai pemberi tenaga dan untuk daya hidup kerana spirulina mengandungi 12 vitamin, 11 mineral, 4 pigmen penting, 14 asid lemak dan 18 jenis asid amino yang penting untuk tubuh badan.
Kenapa pilih spirulina?
  • Spirulina kaya dan padat dengan zat dan nutrien.
  • Spirulina kaya dengan enzim dan merupakan sumber makanan lengkap yang paling banyak mengandungi Asid Gama Linelonik (GLA). GLA membantu merangsang ketumbesaran, menahan keradangan dan mengelakkan artritis.
  • Spirulina kaya dengan sumber protein, mengandungi sehingga 70% nutrien ini berbanding telur (12%), kacang soya (35%), daging lembu (17%), susu tepung tanpa lemak (35%), kacang tanah (25%), bijiran (8-14%) dan susu penuh krim(3%).
  • Spirulina kaya dengan beta karotena. Kandungan beta karotenanya 10 kali ganda lebih banyak dari lobak merah. Beta karotena mempunyai bahan anti-oksida yang dapat menghalang sakit jantung dan kanser.
  • Spirulina mengandungi pelbagai campuran karotena semula jadi dan fitopigmen xantofil. Kandungan pigmen spirulina termasuk klorofil, karotenoid, fikosianin dan ‘super oxide dismutase (SOD), manakala kalsium, magnesium, zat besi, fosforus, potasium, sodium, mangan, zink, selenium, kuprum dan kromium merupakan antara mineral-mineral yang terkandung di dalamnya.
  • K- Liquid Organic Spirulina membantu menambahkan tenaga secara efektif dan adalah makanan tambahan yang ideal bagi semua golongan masyarakat. Ia membersih organ-organ dalaman secara semulajadi dan merangsang sistem imuniti.
  • K-Liquid Organic Spirulina dihasilkan daripada 100% spirulina organik semulajadi yang bersih. Spirulina organik ini ditanam berdasarkan ciri-ciri ekologi di ladang spirulina terbesar di dunia iaitu di California , Amerika Syarikat. Spirulina yang ditanam secara saintifik ini adalah bebas dari racun perosak serangga dan bahan kotoran lain.

K-Liquid Chlorophyll
Tiga kebaikan klorofil :-

Pembersihan - merujuk kepada detoksifikasi dan penghapusann kotoran dalam badan
  1. Pengawalan - mengimbangkan hormon-hormon serta asid dan alkali dalam badan
  2. Penyuburan - membekalkan nutrien untuk kesihatan darah bagi meningkatkan tahap oksigen dan sel darah merah
Apakah Klorofil?
Klorofil merupakan penawar alam semulajadi yang didapati pada pigmen hijau tumbuh-tumbuhan hijau. Dalam proses yang dipanggil “fotosintesis”, klorofil dalam tumbuh-tumbuhan hijau menyerap dan menyimpan tenaga daripada cahaya matahari bersama dengan karbon dioksida di udara, air dan mineral-mineral dari tanah untuk menghasilkan makanan. Tenaga itu diperlukan untuk menukar air dan karbon dioksida menjadi glukosa – sumber utama tenaga untuk semua organisma hidup.
Mengapa Alfalfa?
Alfalfa dipilih kerana ianya mengandungi empat kali ganda lebih klorofil daripada sayur-sayuran lain. Akar-akarnya tumbuh sangat dalam untuk

 menyerap mineral-mineral seperti kalsium, besi, magnesium dan lain-lain.
Satu sudu besar K-LINK K-Liquid Chlorophyll sama seperti mengambil sayur-sayuran sebanyak 1 kg. Ia adalah sumber nutrien yang penting bagi merangsangkan kesihatan yang baik.
Melawan Radikal Bebas Untuk Mengurangkan Kedutan & Penuaan
Klorofil dalam alfalfa mengandungi agen anti-oksida yang dapat mengurangkan radikal bebas dalam badan kita. Radikal bebas melemahkan badan dan membuat kita senang menjadi sakit. Radikal bebas adalah unsur oksida aktif yang dihasilkan oleh tubuh kita melalui proses metabolisme pemecahan makanan dan oksigen yang menghapuskan protein, lipid dan DNA. Ini akan mengakibatkan sel-sel biasa berubah dan menyebabkan bermacam-macam penyakit kepada tubuh kita. Radikal bebas adalah punca utama kepada penuaan.
Klorofil sangat kaya dengan:
Zink – Gabungan zink bersama vitamin A menggalakkan kesihatan yang baik
Selenium – Melindungi dan memperbaharui sel-sel badan
Vitamin E – Anti-penuaan, menyuburkan kulit dan mengaktifkan otak
Vitamin C – Meningkatkan kecergasan dan memiliki unsur-unsur anti-kanser
Vitamin A – Memperkuatkan fungsi jantung dan penglihatan
Lain-lain nutrien termasuklah protein, biotin, asid folik, asid pantotenik dan mineral-mineral seperti kalsium, kobalt, kromium, fosforus, silikon, potassium, mangan, magnesium, besi dan lain-lain.
Menggalakkan Pertumbuhan Sel-sel dan Meningkatkan Sistem Imuniti
Dr. Richard Wilstatter (1915) dan Dr. Hans Fischer (1930) masing-masing telah menerima Anugerah Nobel dalam Jurusan Perubatan dan KImia kerana menemui struktur molekul sel darah merah manusia dan klorofil. Dari sinilah dapat ditunjukkan bagaimana klorofil menggalakkan pertumbuhan sel-sel dan penghasilan sel-sel membantu dalam membina sistem daya ketahanan.
Ciri-ciri Penghasilan Darah
Penerima-penerima Anugerah Nobel, Dr. Richard Wilstatter dan Dr. Hans Fischer juga telah membuat penemuan bahawa terdapat hanya satu perbezaan ketara di antara sel-sel darah merah dan klorofil iaitu klorofil mempunyai atom magnesium di dalam nukleusnya, manakala sel-sel darah merah mempunyai besi. Dengan itu, klorofil dapat membantu dalam kes-kes anemia dan keadaan kekurangan darah.
Membersihkan Badan daripada Racun Serangga dan Sisa-sisa Toksin Perubatan
Pakar pemakanan Prof. Bernard Jensen menjelaskan bahawa klorofil amat berkesan dalam mengurangkan toksin-toksin dari racun serangga dan sisa-sisa perubatan dengan mencucikannya keluar daripada badan. Beliau juga memerhatikan bahawa orang-orang sihat lazimnya mempunyai lebih tinggi jumlah darah berbanding dengan orang yang sakit. Bagaimanapun, selepas mengambil klorofil dengan banyak, jumlah darah pesakit telah bertambah dan kesihatan juga meningkat.
Mengurangkan Masalah Badan
Seorang saintis bernama Offen Krantz mendapati bahawa kebaikan-kebaikan klorofil dapat menolong pesakit-pesakit ulser perut. Klorofil telah menjadi pelengkap perubatan yang diarahkan oleh para doktor bagi pesakit yang mendapat ulser perut.
Memperbaiki Kulit Bermasalah dan Mencantikkan Kulit
Akhbar “The New England Medical Journal” telah melaporkan yang klorofil menolong dalam mengawal masalah-masalah kulit dan jangkitan dalaman. Akhbar “American Journal of Surgery” telah menyiarkan penemuan dari Temle Universiti mengenai penggunaan klorofil dalam penyembuhan luka-luka pembedahan dan keadaan-keadaan lain yang berkaitan.

SOD Rooibos Tea

Teh Rooibos Berkualiti Tinggi SOD Golden Valley mengandungi SOD (Super Oxidant Dismutase) yang bertindak sebagai agen anti-oksida untuk mengawal radikal bebas dalam badan. Jika tidak dikawal dan dibiar berkembang, ia boleh mendatangkan reaksi yang akan menyebabkan sel menjadi luar biasa atau cacat. Sebagai anti-oksida, Teh Rooibos dapat menghapuskan radikal bebas sekaligus menghalang kerosakan atau kecacatan sel. Teh Rooibos juga dapat membantu pembesaran sel yang sihat.
Disamping itu, Teh Rooibos merupakan penghilang dahaga yang hebat. Diimport dari Afrika Selatan, Teh Rooibos adalah minuman yang ideal sama ada panas atau sejuk, sama ada kosong atau dicampur susu, gula, limau atau madu. Pada cuaca yang panas, Teh Rooibos juga dapat dibancuh bersama dengan jus buah-buahan.
Oleh kerana Teh Rooibos tidak mengandungi kafein, ia boleh diminum sebanyak mungkin oleh ahli sukan, Ianya kaya dengan zat besi, potasium, zink, mangan dan sodium yang dapat membantu menstabilkan imbangan badan selepas sesi latihan yang meletihkan.
Malah, Teh Rooibos bukan sahaja boleh diminum. Adunan Rooibos boleh digunakan sebagai resipi untuk mendapatkan warna dan rasa ketika memanggang. Rooibos juga boleh digunakan untuk menghasilkan sup, gulai dan sos.

K-Link Arabica Coffee
K-Link Kopi Arabica diperbuat daripada campuran unik biji-biji kopi Arabica yang bermutu tinggi bersama dengan pati ginseng dan ekstrak ganoderma. Mulakan pagi anda dengan secawan K-Link Kopi Arabica. Aromanya yang harum mampu untuk menyegarkan anda dan memberikan bertenaga secara keseluruhan.



K-Liquid Mixed Collagen

Manfaat K-Liquid Mixed Collagen Drink

  1. Melembapkan kulit
  2. Menyuburkan kulit
  3. Perlindungan UV
  4. Pemulihan
  5. Anti-kedutan
  6. Berkhasiat
1 botol K-Liquid Mixed Collagen Drink mengandungi 3000 mg Peptida Kolagen Marin dengan molekul bersaiz nano.
Bagaimana K-Liquid Mixed Collagen Drink berfungsi?








PRODUK AI'ER


                          



Ai'Er adalah Amerika Syarikat yang dirumuskan larut air gel yang mengandungi Klorida benzalkonium sebagai bahan utama dan bahan-bahan lain seperti Octoxynol-9, yang membantu untuk meningkatkan kebersihan feminin. Ia membantu untuk melembapkan dan menyuburkan vagina serta mengurangkan kekeringan dan tautness.


Masalah kesihatan feminin sentiasa mengganggu kehidupan wanita moden. Wanita menghadapi pelbagai masalah sepanjang hayat seumur hidup mereka yang feminin, misalnya, kitaran haid tidak teratur, kesakitan semasa haid, keputihan yang tidak normal, bau busuk dan gatal-gatal. Jika gejala-gejala ini menjengkelkan tidak dirawat dengan betul dan tepat pada masanya, ia boleh menyebabkan masalah yang lebih serius.


Ai'Er adalah pilihan untuk produk kebersihan wanita yang membantu untuk melindungi kesihatan wanita dan kebahagiaan. Ia membantu melegakan masalah kesihatan feminin yang boleh membawa kepada kemerosotan kesihatan umum wanita.

Fungsi dan Manfaat Ai'Er:

Anti-radang: Membantu melegakan keradangan.
Melembapkan: Membantu membekalkan kelembapan pada change wanita.
Menyuburkan: Membantu membekalkan nutrisi dan menyelaraskan hormon.
Membersihkan: Membantu membuang sisa buangan daripada change wanita.

K-Multi Berry Juice


Selain daripada buah beri eksotik seperti Maqui, Acai, Goji, Hawthorn, K-Multi Berry Juice juga mengandungi beri biru dan kranberi yang popular di kalangan orang ramai, setiap daripadanya mempunyai manfaat tersendiri untuk mendorong kesihatan yang lebih baik.




Buah beri biasa dikenali sebagai makanan super disebabkan oleh manfaat kesihatannya, sepintas lalu pada nilai nutrisi buah beri memaklumkan kita bahawa buah beri adalah kaya dengan :
  • Vitamin dan mineral
  • Serat
  • Asid amino
  • Fitonutrien


Jika diambil secara kerap, nutrien yang terkandung dalam buah beri mampu memberi manfaat-manfaat seperti :
Jika diambil secara kerap, nutrien yang terkandung dalam buah beri mampu memberi manfaat-manfaat seperti :
  • Mencegah sel dan tisu daripada kerosakan radikal bebas
  • Menguatkan daya ketahanan
  • Memelihara kesihatan jantung
  • Menggalakkan sistem pencernaan yang sihat
  • Mengekalkan kemudaan kulit
  • Meningkatkan kesejahteraan


Fitonutrien dalam buah beri berasal dari pigmen yang bukan saja memberikan warna pekat asli, tetapi juga bertindak sebagai pelindung bagi melindungi pokok beri daripada faktor-faktor luaran yang membahayakan. Dalam tubuh manusia, zat-zat ini memain peranan sebagai ejen anti-pengoksidaan dan anti-radang. Mereka bantu meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan sel-sel badan kita oleh radikal bebas . Ini disokong oleh skor ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity) di kalangan buah beri yang selalunya tinggi.



No comments:

Post a Comment